Смарт Блог

Категория История

Какво търсихме най-много в Google през 2021

0 Коментара
Споделяния
Сподели във Facebook
Сподели във Twitter

В съвременното ежедневие прекарваме все по-голяма част от времето си в интернет, където намираме необходимата ни полезна и интересна информация. Дали ще четем актуални новини, онлайн издания, съобщения за предстоящи събития? Ще ползваме онлайн банкиране и други финансови услуги или ще търсим рецепти и как да се грижим правилно за подареното ни екзотично растение? Дали искаме да научим  повече за някоя известна личност или ни се налага да стигнем до непознат за нас адрес? За всичко това и за още безброй много случаи, в които имаме нужда от информация, ние автоматично се обръщаме към интернет търсачките, като най-често използваната от тях е Гугъл. Любопитно е да погледнем какво са търсили най-много българите през 2021-ва година, това можеш да научиш в следващите редове.

 

Гугъл (Google), собственост на компанията Алфабет, е интернет търсачка, създадена през 1996 година от американските докторанти в Станфордския университет Лари Пейдж и Сергей Брин.  Девет години по-късно, през 2005 година, компанията добива популярност и започва да получава около 150 000 000 заявки за търсене дневно. По това време тя предоставя информация на 30 различни езика, а екипът й се е състои от близо 250 човека. По същото време компанията успява да излезе на печалба и да върне инвестираните преди 2 години 25 милиона долара - финансови средства, вложени от компаниите Sequoia Capital и Kleiner Perkins Caufield & Byers. 


Днес Google е най-популярната и използвана търсачка в света, като обработва по 2 милиона търсения всяка минута. Тя заема 91.45% пазарен дял от световния пазар на търсачки и e предпочитана поради своята бързина при зареждане, функционалност, надеждност и съдържание на огромен обем информация, като основното търсене се извършва по ключови думи. През 2018 и 2019 година стойността на акциите на компанията надхвърля 1200 долара, а пазарната й стойност достига до 840 милиарда долара.

 

Какво търсим в Google?

 

Според направено проучване, най-търсената дума в Google в световен мащаб е Youtube - най-голямата видео платформа в света. На второ място по търсене е социалната мрежа Facebook, на трето се нарежда самият Google, следван от Whatsapp, Gmail, Translate, Amazon, Google translate, Weather, а с Instagram завършва първата десетка на най-търсените ключови думи.  


Любопитен факт е, че добилата голяма популярност социална мрежа TikTok, се нарежда едва на 60-та позиция по търсения през 2021-ва година, с общо 57,9 милиарда броя.


Проучванията показват, че 46% от потребителите на Google, искат да получат данни за местна информация. В редовете по-долу ще разгледаме какви са основните търсения в Интернет на българите през последната една година.

 

Какво е търсил българският потребител в Google през 2021-ва година?

 

Проучванията показват, че основните търсения на българските потребители са в няколко различни насоки.
Без да е изненада за никого, една от основните теми, която е вълнувала българина през последната една година, е обвързана с Covid пандемията. Извънредните мерки, ваксините и зеленият сертификат са сред най-проучваните неща в интернет пространството през 2021-ва година. Основно българите са търсили информация, свързана с различните ваксини и са следили  за промяна в ограниченията, налагани от Здравното министерство. Интересували са се също и от начините, по които ваксинирани и преболедували могат да извадят зелен сертификат.

 

Друга тема, която силно е вълнувала българските интернет потребители през 2021-ва година е политическата. Във време, през което са проведени трикратно парламентарни избори, един от които в съчетание и с президентски, е повече от нормално търсенията на хората да бъдат обвързани с тази тема. Сред честите запитвания за определени имена в Google са тези на политици и политически партии, особено и на новопоявилите се такива.


След въведеното машинно гласуване, въпросът „Как да гласувам машинно?“ е един от често срещаните сред интернет потребителите. Много българи са се обърнали към мрежата, за да разберат резултатите от проведените парламентарни и президентски избори. Голяма част от нашите сънародници ежедневно се обръщат към Google търсачката, за да научат актуалните дневни новини и събития, а също и да се информират за метеорологичната прогноза за предстоящите дни.


През изтичащата 2021 година българите, освен от здравни теми и политика, са се интересували и от спорт. Информацията относно отложеното през 2020 година и  проведено през 2021 година, в 11 различни държави, европейско първенство по футбол е от нещата, силно вълнували българските фенове. Други търсения в мрежата, свързани със спортната тематика са: Шампионската лига, Олимпийските игри в Токио, тенис турнира Аustralian open 2021, както и постиженията на състезателките - по карате, Ивет Горанова и боксовата олимпийска шампионка, Стойка Кръстева. Сред имената на светските личности, които са най-често търсени в мрежата, се открояват тези на българската актриса Мария Бакалова, с номинация за Оскар и известната в светските среди моделка – Джулиана Гани. Също така често се търсят филми, предавания, както и най-популярните реалити формати, излъчвани по водещите български телевизионни канала. Друга част от търсените теми от българите в Google са и финансовите съвети, които помагат за по-добър ориентир как да управляваме и инвестираме своите доходи, както и различни предложения за заеми и бързи кредити.

 

Оказва се, че българинът често се обръща към Интернет в търсене на различни готварски рецепти. Освен за различни справки за конкретни неща по ключови думи, често се обръщаме към мрежата с други въпроси по разнообразни теми, като общият брой на запитванията възлиза на 8% от общото търсене в Google. Едни от най-често задаваните въпроси тази година в България са: „Как да се преброим онлайн?“, „Как се пише есе?“, както и „Как се прави антигенен тест?“


Интересно е да се проследят ключовите думи и запитванията на българите, които са използвали търсачката Google активно през 2021-ва година. Чрез тази статистика можем да наблюдаваме темите, набиращи популярност в мрежата и да допринесем за обогатяването им с допълнителна информация или задълбочено проучване. А от видеото по-долу можеш да научиш как по-лесно и ефективно можеш да намираш търсената от теб информация в Google: 


Маргарита Сарахошева

Маргарита Сарахошева

Бранд Мениджър

Препоръчани постове

    Item 1 of 0
    Въведи коментар